fredag 25. juli 2008

Om turistar, trollmenn og tidsfordriv

Picturesque meant -- [Rincewind] decided after careful observation of the scenery that inspired Twoflower to use the word -- that the landscape was horribly precipitous. Quaint, when used to describe the occassional village through which they passed, meant fever-ridden and tumbledown. Twoflower was a tourist, the first ever seen on the Discworld. Tourist, Rincewind decided, meant "idiot".

Eg har fått eit nytt tidsfordriv: lydbøker. So sitatet over er ikkje mine tankar om turistar (vel, nokre av dei, men absolutt ikkje alle), men derimot trollmannen Rincewind sine tankar om turisten Twoflower i Discworld-bøkene av Terry Pratchett. Til no har eg høyrt so godt som alle bøkene om den feige trollmannen, men har heldigvis att nesten 20 andre bøker frå same verd. Og godt er det, for eg er blitt glad i desse folki.

'Luck is my middle name,' said Rincewind, indistinctly. 'Mind you, my first name is Bad.'

Lydbøker er ei flott oppfinning. Dei gjer at å ta ugras eller plukka bær går i ein fart, og at eg kan gå rundt å fnisa for meg sjølv utan at nokon andre er med på spøken - og antakleg reknar meg som litt gal.

Of course I'm sane. When trees start talking to me, I don't talk back

Eg høyrde sjølvsagt på lydbøker når eg var liten, men har på ein måte ikkje funne tid når eg vart eldre. Men fasinasjonen min for lydbøker dukka opp att då eg i vår høyrde NRK Radioteateret sin versjon av Bitre blomster, og sat på ein buss over Bryggen med øyreproppar i øyrene og ein desperat trang til å brøla ut at "Bergen er på veg til å bli utsletta! Få panikk! No!" Det er ikkje alt ein skal leva seg like mykje inn i...

"Panic?" said Rincewind hopefully. He always held that panic was the best means of survival; back in the olden days, his theory went, people faced with hungry sabretoothed tigers could be divided very simply into those who panicked and those who stood there saying "What a magnificent brute!"

Det er faktisk gått so langt at eg ikkje bryr meg so mykje om å hugsa akkurat kor eg var i boka, for det er moro å høyra det om att. Og om dei andre tek pause og eg står att i bringebæri er det og greitt nok - eg har selskap.

The pen is mightier than the sword if the sword is very short, and the pen is very sharp

2 kommentarer:

  1. "Ankh-morpok. The city where Death stands in every corner, asking for directions"

    Har bare lest et par av Rincewind-bøkene selv. Mener å huske at jeg ble avledet av en ny Wheel of Time bok før jeg begynte på den tredje, men nå sprang plutselig leselysten opp igjen.

    SvarSlett
  2. Det anbefalast! Litt uti går det litt i surr med kva som skjer i kva bok (ein plass mellom Eric og The Last Continent), men det er lika moro for det :-)

    SvarSlett