fredag 28. mars 2008

"Hellig grunn"

Eg er nett ferdig med ei bok som har underheldt og opprørt meg i alle ledige stunder den siste veka, "Hellig grunn; reiseskildring fra Midtøsten" av Morten A. Strøksnes. Maria som me viste oss rundt i Palestina les denne, og sette meg dermed på tanken om at det kunne vera ein ide.

Strøksnes er norsk journalist som har reist i Midtausten, og versjonen eg har kom i 2001. Det har altså skjedd mykje etter den tid i Israel/Palestina, men boka er likevel full av spanande møte med ulike menneske, historien til området forklart på ein enkel og spanande måte (og enkel er ikkje lett i dette området!), og observasjonar og tankar forfattaren gjer seg.

Ein merkar han er oppgitt på palestinarane sine vegne (kven vert ikkje det som reiser i Israel og dei okkuperte områda med eit middels intellekt?), men han legg heller ikkje skjul på svakheitane på den palestinske sida (mykje kritikk av Arafat kjem fram både gjennom forteljingane og menneska han møter). I tillegg er kapittelet om Jerusalem ei fråtsing i komiske møte med fanatiske religiøse - enno ein gong må eg tenkja på at det ikkje er rart det er ufred i verda, når so mange står mot kvarandre, sjølv innan same religion (kristendommen i dette tilfellet).

I Bergen kan de låna boka på SV-biblioteket (som knapt kan kallast bibliotek, ettersom det består av ein mann med skjegg bak eit skrivebord). Kanskje og på folkebiblioteket, men dataen min likar ikkje nettsidene deira, so det veit eg ikkje... Uansett korleis de får tak i boka - få tak i den!

2 kommentarer:

  1. takk for anmeldelsen! Den vil eg lese

    SvarSlett
  2. Ja, gjer det! Fekk kommentar i klassen i dag: "du er visst heilt Midtausten-frelst du", og måtte svara som sant er: "Ja, vanskleg å unngå..."

    SvarSlett