måndag 18. februar 2008

Kjære mamma og pappa


(og alle andre lesarar av bloggen)

Skrive 17. februar:

Ja, det er liv i meg! Og ja, det kjennest ut som eg har vore i landet i dagasvis, eit svært knapt døgn i skrivande stund. Me har opplevd mykje denne fyrste dagen, me har reist rundt i Betlehemsområdet og besøkt dei tre byane her – Beit Sahur, Bet Jalla og Betlehem. Ikkje spør meg kor grensene mellom dei går...

Attende til mamma og pappa, eg har studert masse terassejordbruk! Eg er iallefall imponert, og eg veit at det har ein tendens til å bli fascinert av slikt og. Problemet med mykje av dette jordbruket er at det snart kjem til å ligga brakk, fordi mange av eigarane bur innanfor muren som snart omkransar byane i Betlehemsområdet. Det er så godt som umogleg å få tillating til å kryssa muren for å jobba på markene, og nokre gonger får berre eigaren, altså ein i familien, lov til å besøka eigendommen – og me veit jo at ein person åleina er lite i landbruket. I tillegg er det ei strategi å stenga folk ute (eller inne...) frå markene sine – dersom dei ligg brakk i tre år tilfell dei staten, altså Israel... Me har og fått høyra historia om tre familiar som bur ulovleg i sine eigne hus på sitt eige land, fordi det er utanfor muren kring byen.

Det me sit att med er spørsmål ingen kan svara på, for svært få klarar å skjønna mentaliteten bak okkupasjonen (som forresten er uloveleg i følgje den fjerde Geneve-konvensjonen). Men i tillegg har me hatt mange givande samtalar og møte med folk i dag, og har hovud fulle av informasjon, tal og spanande opplevingar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar